Friday 15 March 2013

Love Is Cinta

"Saya sayang awak. Saya cinta awak. Saya janji saya tak kan tinggal kan awak. Kalau boleh saya nak sehidup semati dengan awak"

Macam macam kalau orang sudah dilamun cinta ni untuk menyakinkan pasangannya bahawa beliau amat mencintai seseorang itu. Sesungguhnya cinta memang tidak boleh ditunjuk dalam segi kita bercakap sahaja,dengan perbuatan dan hanya hati sahaja yang dapat fahami betapa dalam dan besarnya cinta itu kepada seseorang. CINTA ITU BUTA selalukan kita dengar? Memang tidak dapat disangkal lagi sebab cinta mereka sanggup buat apa apa , sebab CINTA boleh runtuh sebuah persahabatan , sebab CINTA hubungan antara keluarga boleh renggang,sebab CINTA berlakuka pergaduhan . Haish, macam macam lah ragam orang kita ini kalau nak diceritakan. Dalam satu perhubungan kita perlu saling mempercayai,saling menyayangi. Itu sangat penting kan. Bergaduh itu biasa lah , orang kahwin pun boleh bertikam lidah inikan pula kita yang masih tiada apa apa ikatan. Yang penting cara kita tangani itu kena betul secara profesional dan tidak terlalu ikutkan perasaan. Pasangan ini seperti memegang tali getah jika seseorang itu lepaskan getah mesti seorang rasa sakit.Betul tak? Kalau kita main main dalam perhubungan no wonder lah kalau dia ada perempuan/lelaki lain.

No comments:

Post a Comment